Jogos startas (išsamus įvadinis kursas). Kviečiame naujokus!

Kaip ir bet kurioje srityje, visada yra tikslingi baziniai mokymai.

Tai yra praktikos pagrindas. Teisingas supratimas ir korektiška, nuosekli praktika yra visų jogos stilių pagrindas.

 

Svarbi kurso dalis yra skirta teisingam judesio suvokimui, pozos įvaldymui, kvėpavimo ir sąmoningumo lavinimui tiek praktikoje, tiek ir gyvenime.

 
 
Anatominiai kaulų ypatumai asanose

Kompetentingas treneris, jogos mokytojas ar aerobikos instruktorius turėtų matyti gilesnį vaizdą ir „nespausti“ žmogaus ten, kur tiesiog negalima jo spausti. Geriau jau yra patarti, parinkti šiuo metu jam priimtiną variantą.

 
 
Kas yra visapusiška jogos praktika?

Madavan Munusami – gydytojas, jogos praktikas ir mokytojas iš Pietų Indijos: „be jamos ir nijamos visa hatha jogos praktika yra panaši į pastatą, kurį statote be tvirtų pamatų. Taip visa, kas bus pastatyta, bus sugriauta. Praktikuoti jas reikia kiekvieną savo gyvenimo akimirką. Jeigu žmogus gerai supranta jamą – nijamą, jis turi suvokimą apie visapusišką jogos praktiką... 
Pašvęsk save savo gyvenimui. Tu privalai suvokti, kam gyveni ir ko ieškai.“

 
 
Pokalbis su kirpėju

Vienas žmogus atėjo į kirpyklą, kad jį apkirptų ir nuskustų. Pokalbis su kirpėju pasisuko apie Dievą.

Kirpėjas tarė:

- Ką jūs besakytumėte, aš netikiu, kad Dievas yra.

- Kodėl? – paklausė klientas.

 
 
Trys pranajamos etapai

Pagrindinis pranajamos instrumentas yra kumbhaka (kvėpavimo sulaikymas). Visos kitos naudojamos technikos - tik padeda ilgiau ir taisyklingiau laikyti kumbhaką ir valdyti savo dėmesį. 

 
 
Jogos praktikos orientyrai

1. Pastovumas – praktikos pagrindas.

Bet kokios praktikos pagrindas – ne krūvis, bet pastovumas. Nebūtina kasdien savęs apkrauti dviejų valandų trukmės „treniruote“. Geriau turėkite savo kompleksą, kurį atliksite kasdien. Tai treniruos ne tiek raumenis, kiek skatins sveikatos, ramybės ir harmonijos pojūtį.

 
 
Smegenų generuojamos bangos

Žmogaus smegenys generuoja 5 skirtingų dažnių bangas: teta, alfa, beta, gama, delta. Šios įvairių ilgių bangos smegenyse generuojamos be perstojo. Tam tikru metu dominuoja tam tikras dažnis:

 
 
Apie jogą: ji gali būti ir nebloga

Indijoje taip pat yra skirtingi jogos lygiai. Rimti mokytojai neužsiima masiniais seminarais. Mokiniams skiria tik tam tikrą laiką, žinias perduoda tik tiems, ką mato esant pasiruošusį. Yra ir komercinė joga užsieniečiams – ko reikia, tą ir duoda. Ji būna nebloga, būna ir bloga. Ir ten yra daug neišmanančių, įsivaizduojančių save guru. Tik pamatę reklamas galite apsigauti. Iš esmės tas pats ir pas mus.

 
 
Kaltės jausmas

Kaltės jausmas yra lyg siūlas, už kurio tampydami žmogų gali reguliuoti manipuliatoriai. T.y. žmonės, veikiantys principu: tu turi daryti tai, ką aš sakau, nes esi kaltas. Jie bando kitam suversti kaltės jausmą, kad turėtų valdžią, kad patys jaustųsi viršesni. Išoriškai tie žmonės gali atrodyti „teisūs“. 

 
 
Mažiau deguonies – daugiau sveikatos

Esant ilgai trunkančiai hipoksijai (gyvenant kalnuose) palaipsniui vystosi kompensaciniai organizmo pakitimai ląsteliniame lygmenyje: didėja plaučių audinių masė, formuojasi, plečiasi naujų smulkių kapiliarų tinklas visuose organuose ir audiniuose (kad gerėtų jų mityba) – smegenyse taip pat, kraujyje daugėja eritrocitų, daugėja hemoglobino kiekis, kuris ir yra vienintelis deguonies pernešėjas į visus audinius, raumenyse daugėja energijos gamybą vykdančių mitochondrijų kiekis.  Kalnų gyventojų hemoglobino kiekio kraujyje norma gali būti net 170 ml/l . Taip pat retesnis oras kalnuose spartina medžiagų apykaitą.

 
 
Dėmesio stiprinimas drišti pagalba

Svami Satjananda Sarasvati, vienas iš Biharo jogos mokyklos įkūrėjų, teigė, kad

nepraktikuojant tokios koncentracijos asanų efektyvumo lieka tik 10 procentų. Norint viso 100 procentų yra būtina stebėti savo minčių srautą, naudojant tam drišti bei kitas pagalbines technikas.

 
 
4 intravertų tipai

Praeito amžiaus viduryje Karlas Gustavas Jungas susikirstė žmones į intravertus ir ekstravertus. Šiandien profesorius Jonathan Chick ir jo kolegos psichologai yra įsitikinę, kad šis modelis nėra pilnas. Juk tarp intravertų yra tokių, kurie komfortiškai jaučiasi artimų draugų apsuptyje, ir tokių, kurie sąmoningai vengia bet kokio bendravimo.

Mokslininkai pasiūlė skirstyti intravertus į 4 tipus, ir ši klasifikacija atsako į daugelį klausimų.

 
 
Keiskite požiūrį į savo problemas

1. Pirmiausia pripažinkite savo problemą. Nereikia slėptis, apgaudinėti tiek kitus, tiek save, maskuotis po kauke, šypsena ar abejingumu...

 
 
Mentalinis šlamštas, arba tai, kas mums trukdo gyventi

Gyvenimas pilnas nesibaigiančių visokio plauko problemų. Kai kurios jų yra realios, o kai kurias mes susikuriame patys dėl neišmanymo, nenorėjimo laviruoti, susitaikyti, būti išmintingesni ir lankstesni. 

Klaidingas suvokimas, užsiciklinimas visokiose smulkmenose, išgalvoti pergyvenimai ir kitas mentalinis šlamštas teršia mūsų sąmonę ir eikvoja jėgas. Kas gi yra tas balastas, trukdantis normaliai gyventi?

 
 
Kas nėra meditacija?

1. Bet kurios mantros ar stotros kartojimas. Namasmaranas arba džapas kai kuriems žmonėms gali padėti nuraminti savo protą ir vesti jį į koncentraciją, bet tai nėra meditacija.

2. Koncentracija į kurį vieną tašką, panašiai kaip tratakoje, - tai nėra meditacija.

3. Kažkurios vienos minties ar idėjos stebėjimas – tai ne meditacija.

 
 
1   2   3   4   10  sekantis  >> 



spausdinti