į pradžią turinys susisiekite  
Skaitiniai » Straipsniai
Gunos (Satva, Radžas ir Tamas)

Lėtinės ligos reiškia tamasinę žmogaus būseną. Būdinga yra tai, kad Tamase esantis ligonis nenori būti sveikas. Jis pripranta prie savo patologinės būklės, tingulio, pasyvumo ir tai trukdo jam net galvoti apie kažko keitimą.

Žmogus netiki, kad gali jaustis geriau. Prie savo ligos pripranta kaip vaikas prie žaisliuko – jeigu atimsi, skubiai reikia kito! Būtent tuo ir yra pagrįstos nesibaigiančios eilės prie gydytojų kabinetų!

plačiau
 
Shoucha (Šauča)

Kūno švara yra būtina geros savijautos sąlyga. Kaip maudymasis valo mūsų kūną išoriškai, taip asanos ir pranajama valo kūną iš vidaus. Jogos praktika tonizuoja visą organizmą, padeda lengviau pasišalinti susikaupusiems nešvarumams ir toksinams...

plačiau
 
Svadhyaya (Svadhjaja)

Tai ketvirtasis Nijamos moralinių principų. Jis reiškia savęs pažinimą, stebėjimą, tyrinėjimą, priartėjimą prie savo kelio. Todėl jogą galima laikyti ir savęs auklėjimo bei transformacijos metodu. Išlaikant proto aiškumą ir objektyvumą, praktikuojant, studijuojant jogos raštus, religinę literatūrą, bendraujant su Mokytojais, kartojant mantras savyje galima pajusti dieviškumą.

plačiau
 
Santosha (Santoša)

Tai kasdienis gyvenimo džiaugsmas, sąmoningas pasitenkinimas, būsena, kai vidinis pasitenkinimas nepriklauso nuo išorinių aplinkybių. Būti patenkintam  reiškia būti atsipalaidavusiam. Be streso ir įtampos.

 

Žmogaus norai yra beribiai - visuomet galime siekti naujų ir naujų tikslų. Dažniausiai, pripažinkime, tai tėra mūsų „ego“ pozicija. Bet Santoša tikrai nėra „ego“ iššauktas paikas pagyrūniškas pasitenkinimas - tai nuoširdi vidinė būsena, nes žmogus yra harmonijoje pats su savimi, pasauliu, Dievu...

plačiau
 
Mistinės ir gydomosios rudrakšos savybės

Rudrakša yra džiovintas žydrojo kipariso, arba Elaeocarpus ganitrus, vaisius, augantis Indijoje, Nepale, Indonezijoje. Jeigu tiksliai, tai rudrakša yra būtent Nepale užaugęs vaisius. 

Vaisiai, užaugę Indijoje, vadinami bhadrakša, Indonezijoje – indrakša. Bet augalo kilmės šalis neįtakoja šio augalo kokybės ir savybių.

plačiau
 
Keitimasis karma

Keitimasis karma yra tas pats, kaip ir naujos karmos sudarymas. informacija patenka subtiliuosius lygmenis ir pradeda ten "dirbti" - įeina į pasąmonę, pradeda generuoti tam tikras mintis, vėliau - ir elgesį.

Daug neigiamos karmos prisikaupiame per savo emocijas. Turime žinoti, kad tai, kaip elgiasi kitas žmogus, yra JO karma, o tai, kaip į jo elgesį ar emocijas reaguojame mes - jau yra MŪSŲ karma.

plačiau
 
Kalbos karma

Egzistuoja keturios neigiamos kalbos karmos rūšys:

- melas;

- tuščiažodžiavimas;

- blevyzgojimas, nepadorios, nešvankios kalbos;

- šmeižtas.

plačiau
 
Ar verta linkėti LAIMĖS?!

Pasistengsiu į šį klausimą žvilgtelėti iš jogos filosofijos pusės, senovės raštų ir asmeninių savo stebėjimų.

Kai kas žino, o kai kam bus nauja, kad žmogaus būsenos, energijos, proto ir charakterio savybės yra skirstomos į tris pagrindines gunas (tipus) - tamas, radžas ir satva...

plačiau
 
Dvasinės kultūros ugdymas

Tiek mokslininkų, tiek menininkų jau seniai pastebėta, kad dvasinis ir protinis vystymasis paprastai baigiasi gana anksti. Dauguma žmonių įstringa dvasiniame paauglystės tarpsnyje. Tai yra žmonės toliau mąsto ir jaučia taip, kaip mąstė ir jautė būdami 16–17 metų: tos pačios išraiškos formos, tie patys prietarai. Nieko sau nesiaiškindami, suaugusieji žiūri į gyvenimą kaip mažvaikiai. Biologinis amžius tęsiasi, o dvasinis, sielos – sustoja. Priežasčių tam gali būti įvairių, ir ne visada jos aiškiai suprantamos. Bet svarbiausia jų – prasta dvasinė mityba. 

plačiau
 
Jogų higiena. Liežuvio valymas (Jivha Kriya)

Kodėl reikia valyti liežuvį?

1. Ant liežuvio, kaip ir ant dantų, taip pat yra daug apnašų. Bakterijos sukelia nemalonų burnos kvapą, patenka į gerklę, stemplę ir visą organizmą.

plačiau
 
<<  ankstesnis  2   3   4   5   6   7   sekantis  >>